Astrofizikte heyecan verici keşif

Bilim adamları, Dünya'ya ulaşana dek 3,7 milyar ışık yılı seyahat eden bir atom-altı parçacığın izini sürdü.

Astrofizikte heyecan verici keşif
12 Temmuz 2018 Perşembe 23:34

Çok küçük, yüksek enerjili kozmik parçacığın, Antarktika'da IceCube  Nötrino Gözlemevi'ndeki sensörler tarafından keşfedildiği belirtildi.

Dünya çapında gözlem evleri ve gök bilimcilerin izini sürdüğü  nötrinonun, merkezinde hızla dönen süper kütleli kara delik bulunan bir  galaksiden geldiği tespit edildi. Söz konusu galaksinin, Dünya'ya yaklaşık 4  milyar ışık yılı uzaklıkta olduğu kaydedildi.

İlk kez gizemli kozmik ışının izinin sürüldüğüne ve keşfin, uzay  araştırmalarında yeni bir dönem açtığına vurgu yapıldı.

IceCube'un kurucularından, Penn Üniversitesi'nde görevli fizik ve  astrofizik Profesörü Doug Cowen, keşfin, yüksek-enerjili nötrino astronomisinde  yeni bir saha açtığını, bunun evrenin  ve fiziğin kurallarının anlaşılmasında  heyecan verici dönüm noktalarına olanak sağlamasının ümit edildiğini aktardı.

Keşifle ilgili ayrıntılar Science dergisinde yayımlandı.

Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.